Saturday, January 3, 2015

Kulturspiegel January4, 2015: Interview mit Katharina Kubiak - Fashion Design mit Folklore Inspiration

Ein Interview mit Katharina Kubiak - Fashion Design mit Folklore Inspiration 
                                            
Katharina mit Modekreation

In today's show Susanne Nielsen has a conversation with a young fashion designer who in in love with the folklore fashions of our grandmothers. Times past find their way directly into the present and future as Katharina takes bits and pieces of emboidery, beading and transports it into the 21st century. She finds a way to connect those who still carry on the tradition of the past of her northern German home in Schaumburg. She takes this past tradition, and applies it to contemporary designs - from jackets to arm-warmers , to coats and even shoes. Her contacts are the handcrafters of the region who like this young woman carry on the love for things made by hand and those who make it. Above all, she finds friends and followers in those who join her. 2015 she is excited to report is starting with a number of new projects and shows.

Liebe Freunde des Kulturspiegels,

Die Modedesignerin Katharina Kubiak , die ich 2014 endlich persoenlich kennenlernte, ist durch die Liebe zur Vergangenheit mit der Region schaumburg und deren wunderbarer Handarbeiten verbunden. Die Trachten haben es ihr angetan, die Familie aus Schneidern und Kunsthistorikern fuehrten sie praktisch und theoretisch ein in ihr Thema, das der Wiederverwendung - ganz wie frueher - von Perlenstieckereien, von gestaerkten weissen Kragen, von leinenroecken und Woll-Handschen. Nur,dass sie alles ein wenig umsetzt, hinueberholt in die heutige Zeit, was sie auch gleich als eigene Ausstellungsfigur lebendig vorfuehrt.
Unser gespraech in einem deutschen Ratskeller, bei einem Essen, dass auch regional bestimmt (Flammkuchen) und traditionell ist, kommen Gedanken und Ideen zur Sprache.

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             The Cultural Center for German Language invites you to its 2015 programs.

The Cultural Center offers monthly programs to its members, organizes events and group excursions to cultural venues such as museums, theaters with exhibitions, opera, music often paired with optional visits to European restaurants all in the spirit of sharing German, and German speaking heritage in a variety of cultural settings.

Shared events with other German-American organizations like the German American Society Pinellas, the German American Social Club of New Port Richey, the German American Society of Florida and the Richard Wagner Society and events from opera, classical concerts to the celebration of German folk culture and traditions during Mayfests, German Heritage fests and Oktoberfests may be found in the Cultural Center’s program.

The Cultural Center offers German tutoring by professional instructors. It is a German cultural and informational resource for those interested in learning and keeping fluent ones German language skills. Please contact Susanne Nielsen at 813-254-5088

All events of the Cultural Center are announced regularly on the German Radio Show, www.germanradioshow.com , (top left button: audio/blog). Read/hear and see a new show every Sunday, with archived shows on www.germanradioshow.blogspot.com

Membership to the Cultural Center for German Language is 25.- Individual and 35.- for a family per year.
For information, please call President Susanne Nielsen at 813-254-5088

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                           Ein Interview mit Katharina Kubiak - 
                        Fashion Design mit Folklore Inspiration

                      Katharina Kubiak in traditioneller Haartracht und weissem Kragen
                               der Schaumburger Trachten mit eigener bunter Jacke,


Um zu verstehen, was Katharina ausmacht geht sie gern in ihre Kindheit. Sie ist in einem Zuhause mit langer Schneiderhandwerkstradition aufgewachsen, die sich über mehrere Generationen erstreckt. Sie hatte von Kind an ein Urvertrauen für Traditionen, ist aber vom Charakter her eher “eckig und kantig” und so bricht sie gerne mit diesen. Ihre Fertigkeiten, so erzählen es ihr ihre Eltern, wurden schon früh im Kindergarten entdeckt. Ihre Eltern machte man auf Katharinas frühen und sicheren Umgang mit Stift und Schere aufmerksam und somit hatte sie das Glück, dass sie immer darin gelassen wurde und ihre künstlerische Entfaltung auskostete. Sie musste sich sozusagen nie dafür rechtfertigen und hat zudem eine Tante, die  Kulturgeschichte unterrichtete, und Katharina das Gefühl für die Schönen Künste vermitteln konnte. Sie empfand Kunst als das höchste Gut, das ist Katharina bis heute geblieben. Siehatte sehr viel Freude an Farbe, daran erinnert sie sich gern. Sie liebte Wachsmalstifte  über alles, saß stundenlang am Tisch und malte. Später entwickelte sich das Malen allmälig zum Zeichnen, sie besuchte Kunstwerkstätten und liebte es mit Kunst in Berührung zu sein, ob nun mit Bleistift, Pinsel oder Kalligraphie.
Als Teenager hatte sie viel Interesse an Tonarbeit und Skulptur, entwarf eine Tonskulptur für Antonio Gaudí, einen ihrer Lieblingskünstler und reichte sie im Kunstleistungskurs ein. Die Tonplastik war so schwer, dass siesies kaum zu zweit transportieren konnte. Sie mag wie Gaudí die organischen Formen der Natur, sieht die Natur auch heute noch als die wichtigste Säule der Gesellschaft und der Wunsch nach einem Kunststudium wuchs. Mode  wollte sie allerdings auch studieren, seitdem sie das Wort aussprechen konnte. Die Modedesigner aus ihrem Umfeld gaben ihrdas Gefühl, auf einer Wellenlänge zu schweben. Sie fühlte sich in diesem Métier wohl und fand es an manchen Stellen der Kunst sehr verwandt. 

 Als Katharina als Kind  Bilder malte, zerschnitt sie das Kunterbunt mit der Schere, um daraus ein neues Bild aus dem alten Bild in Form von Collagen zu erschaffen .  Das ist auch heute noch ein Stilmittel, das ihr Freude bereitet, sie hat es auf die Mode übertragen. Die Wahrheit ist, wie der Mensch, so seine Kreation. Das ist bei Kunst nicht anders und auch nicht in der Architektur. Der Künstler bringt sein Innerstes nach Außen. Deshalb eckt meine Mode oft an.

Das erste mal zeigte sie ihre Modeentwürfe vor breiter Öffentlichkeit im Konzertsaal der Universität der Künste in Berlin im Alter von 21 Jahren. Sie hatte bei einem charitativen Wettbewerb der Welthungerhilfe mitgemacht. Sie studierte zu der Zeit das Lehramt an der Gottfried-Wilhelm-Leibniz-Uni, Textil- und Bekleidungstechnik, ich belegte alle Veranstaltungen, in denen sie mit Mode zu tun haben konnte. Parallel zeichnete sie viel mit einer Architektin, sie brauchte das sehr, auch Gartenarchitekturpläne ließ sie sich beibringen. So kam eins zum anderen. Als sie afrikanische Traditionen mit europäischen Traditionen collagierte, erlebte Katharina ein unglaubliches Glücksgefühl: Nichtsahnend sitzt sie im Publikum des Konzertsaals, als sie ihren Namen aus den Lautsprechern hört und Laureatin wird. Ihre Freundin drückte sie hoch, sie wäre sonst unendlich lang sitzen geblieben. Das erinnerte sie erneut an ihren Kindheitswunsch. Ihr „malischer Broadway, ein malerischer Traum“ wird preisgekrönt. Ihre Lehrer und Professoren der Universität ließen sie gehen, als sie entschied vom Lehramt ins Design zu gehen.
Während des Studiums begibt sich die Designerin für 1 Jahr nach Hamburg, wo sie ihr Wissen über die Schneiderkunst des Herrenhandwerks vertieft. Sie arbeitet dort an der Seite des ehemaligen Atelierleiters des Gold Labels der londoner Modeikone Vivienne Westwood. Auch entwarf Katharina Kubiak Designkonzepte für Uniformen der gehobene Hotelerie, die sogenannte Corporate Fashion. Sie findet daran den Gedanken besonders schön, dass sie jederzeit an den Ort der Träger gehen kann, wo ihre Kreationen anzutreffen sind: Sie bleiben und sind beständig da. Hier handelt es sich um Konzepte, die lang anhalten und zeitlos sind. Hier geht es ebenfalls um Traditionen.  
Das altbewährte Vorhandene interessierte sie also schon auf dem Schoß ihres Großvaters, sie bewunderte immer seine Geduld und den Perfektionismus gleicherweise wie bei ihrer Großmutter. Sie suchte irgendwann immer weiter in der Geschichte, immer mit dem Interesse für die Errungenschaften bestimmter Epochen und Zeiten. Also entwarf sie in 2008 mit ihrer BaROCK! Kollektion ein historisches Zitat, als sie in Zusammenarbeit mit dem August-Kestner-Museum in Hannover Meissner Porzellanfiguren neu interpretierte. Sie entschied sich aus Liebe zur Musik, sie ist selber zur Musikschule gegangen, die Barockkomponisten zu inszenieren und in die heutige Mode zu übersetzen. Sie ließ sozusagen Händel & Co in Jeanskluft in der Cumberlandschen Galerie vor Ort in Hannover fotografieren. Diese waren dann im August Kestern Museum, in der Galerie Luise Hannovers und beim Baltic Guest in Usedom zu sehen und waren auch Teil der JahresveranstaltungHannover goes Fashion. Sie hat für diese Kollektion vorhandene Denimstoffe recycled, ein Merkmal, das sie schon lange begleitet. Ihre Vorliebe zum Recycling rührt daher, dass sie im Design lebend aus ihrem Umfeld Stoffe erhielt, die übrig waren. Sie dachte dann immer, warum die Welt verschmutzen, wenn es doch das Zerschnittene ist, was zum neuen Bild zusammengesetzt werden kann. Ihre Entwürfe und deren Linienführung richten sich daher oft nach diesen organischen Schnittresten und das ist alles andere als traditionell, es ist jedes mal ein Experiment. Sie deklariert sozusagen diese Stoffe zu ernstzunehmendem Material und bewahrt es vor dem Wegwurf. 2010 begab sie sich in die alte europäische Kulturgeschichte anhand keltischer Kunst. Sie beschäftige sich mit keltischen Mythen und mit Flechtwerken der Kelten. So entstand eine Kollektion, die als „It looks as if it comes right from the set of Alice in Wonderland.“ beschrieben wurde, mit der sie 2011 Finalistin des Golden Thread Awards wurde. Die Techniken der keltischen Kunst übertrug sie ins Textil, darunter verwebte und verflechtete sie meterweise Denim. Sie machte damit auf das Thema Slow Fashion aufmerksam, die verantwortungsvolle Produktion von Mode. Dazu ließ sie eine 120 Jahre alte Kulierstrumpftechnik in die Kollektion einfließen, die eine regionale Spezialiät des textilen Gürtels in Deutschland war, bevor sie vom Nylonstrumpf abgelöst wurde. Wir kennen den Strumpf als den Strumpf mit der Beinrückennaht. Für das Projekt begab sie sich in das Land ihrer Freunde, das Schaumburger Land, und machte die Süntelbuchen in Bad Nenndorf zu ihrem Shooting-Set. „Ich kannte die Mystik der Süntelbuchen von Spaziergängen und wollte sie mit meiner keltischen Kollektion zusammenführen. Meine Models saßen irgendwann alle in den uralten, verwunschenen Bäumen. Ich musste auch etwas an Gaudí denken, etwas an Alice.“ Die Natur begleitet sie überall unausweichlich. Und da wartete sozusagen schon im Hinterkopf ihre nächste Idee, die sie noch weiter ins Schaumburger Land einlud. Ihre Freunde tauchten mit ihr in die Zeit der Schaumburger Tracht ein, sie lernte hier eine große Leidenschaft für regionale Tradition kennen. Katharina Kubiak trat in den Austausch mit Museen und Frau Mensching und traf den Trachtenschneider der Region als auch Schuhbesitzer von Originalschuhen. 

Die bekannte Nachricht, also das Vorhandene ist schließlich neben Geschichte und Material auch das vorhandene Handwerk, so ihre Definition. Also zog sie für ihr regionales Projekt los, suchte Handwerksstätten in ihrem direkten Lebensumfeld und dokumentierte ihre Mode in ihrer schönen Umgebung. Ihr lag an dem regionalen Produkt, direkt vor ihrer Haustür. Ihr lag sozusagen an der vorhandenen Schönheit vor Ort. Als sie „Spieglein, Spieglein an der Tracht“ entwarf, hatte sie dafür regionale Spezialisten zusammengetrommelt. Einer davon ist die Weberei Seegers & Sohn, die nächstes Jahr seit 250 Jahren Tischdecken herstellt. Früher wurde hier das berühmte Schaumburger Leinen hergestellt und unter anderem auch zu Trachten verarbeitet. Katharina Kubiak ließ diese vorhandene Lokalgeschichte wieder aufleben in Fotografie und Film. Auch hier setzte sie ihre Entwürfe künstlerisch neu zusammen. Sie eckt an, sie verwendet regional Vorhandes, also auch Original Schaumburger Stickerein oder Hanschen.
"Regional hier" bedeutet für sie aber auch Spezialitäten aus anderen Regionen anzuwenden. Freunde schenkten ihr raren japanischen Denim, den sie mit der Hochwertigkeit in ihrer Region auf Augenhöhe kombinierte. Ihr Film zeigt Modenschausequenzen im Bückeburger Schloss und die dortigen Fotoarbeiten als auch Arbeiten am Steinhuder Meer und in den Werkstätten. Bisher begleitet sie diese Geschichte sehr, sie ist ihr immerhin sehr nahe. 

Mit ihre wissenschaftlichen Arbeit „Redundanten Mode. Eine regionale Simulation“ konnte sie Zeit für ihre Vorliebe zum Schreiben finden und produzierte Theorie in Form einer Reportage, u.a. mittels eines Tagebuches. Die Arbeit wurde von Dr. Adelheid Rasche in den Staatlichen Museen zu Berlin in der Sammlung Modebild als RARA (wertvolle Arbeit) aufgenommen. Das ist für sie eine besondere Ehrung. Die von Frau Dr. Rasche betreute Sammlung beherbergt viele Werke der ganz Großen. Sie sieht sich sogesehen als Kulturbewahrerin und hat für 2015 weitere Pläne, die die Kulturgeschichte ‚weitererzählen’.
Im März stellt Katharina Kubiak ihre Fotografie in der Galerie Carlshöhe in Eckernförde mit der Künstlergruppe Vernetzt – Hannover trifft Eckernförde aus. Auch das Familienunternehmen Weberei Seegers & Sohn plant für ihr Jubiläumsjahr mit der Designerin.


Susanne und Katharina Kubiak  
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  Bill's Moment in German Cultural History
                                                             
Bill Davidson



-  In 1762, we see the birth of Konstanze Weber in Zell, Austria.  Weber, a soprano, marries Wolfgang Mozart in 1782 in Vienna.


-  In 1876, we see the founding of the Reichsbank and the Mark becomes the German currency.  In1999, the Euro is introduced as common currency in the European Union.  In 2002, the Euro is distributed to the population at large and by February 2002 the Mark becomes invalid.


-  In 1894, we see the death of Heinrich Hertz in Bonn, Germany.  Hertz, a physicist, discovered how to produce, send and receive radio waves.  The radio frequency measurement "Hertz" is named for him.

-  In 1931, we see the birth of Alfred Brendel in Wiesenberg, Austria.  He became one of the leading pianists of the world.

-  In 1969, we see the birth of Michael Schumacher, a Formula One car racing champion.

-  In 2003, Germany takes a two year position as a non-permanent member of the United Nations Security Council.


-  And today, Sunday January 5th, is the Day of the Three Kings.





This segment is sponsored by DnDMusic in New Port Richey, Florida and produced by Bill Davidson 

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 Friday, Jan 30, 2015, 07:30 pm
The Barber of Seville The Palladium Theater
 
 Sunday, Feb 1, 2015, 02:00 pm ,
The Barber of Seville The Palladium Theater
 
 Tuesday, Feb 3, 2015, 07:30 pm
The Barber of Seville The Palladium Theater
 
 Thursday, Feb 19, 2015, 06:00 pm - 07:30 pm
EWTM Fairy Tale Opera The Music Gallery
 
 Friday, Feb 20, 2015, 11:00 am - 12:30 pm
MWTM Fairy Tale Opera Opera Central, Preis Hall
 
 Thursday, Mar 19, 2015, 06:00 pm - 07:30 pm
EWTM Opera Therapy:Exploring Characters Who Really Need Help,  The Music Gallery


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KINOKINOKINO

                                                        

(nicht im Audioteil dieser Sendung)Gerade richtig fuer West Florida, DER FILM Dolphin Tale 2 kann nur allen in West Florida wo das Aquarium mit diesen beiden schlauen Delfinen steht, naemlich Clearwater Marine Aquarium, eine ganz ganz grosse Freude bedeuten. fruehe Stimmen sagen, noch besser als Teil Eins, na denn, bitte Kind und Kegel nehmen, erst ins Kino und dann so bald wie moeglich ins Aquarium zu den beiden grauen Freunden. Was kleine Fans sind, sind morgen die Spender einer noch tolleren Aquariumsanlage.
Wer sich neueste Musicals on tour oder vor Ort in new York nicht ansehen kann, der kann sich mit den neuesten Filmversionen der Musicals Annie, hier in Multikultureller bestzung , die Annie und Daddy Warbucks ins schwarze Amerika versetzt und dann eine Liebesgeschichte daraus macht, und auch Sondheims intelligenter Vereinigung vieler alter maerchen in into the Woods. meryl Streep geniesst hier Mittelpunkt zu sein und wieder einmal oft nominiert zu werden, nichts was sie nicht kann.
Deutschlands Filme 2014:
Eine Reihe guter deutscher Filme gab es 2014, davon kommen leider wenige ins Ausland. 
Der Beitrag zu den Oscars in diesem Jahr ist der Film Dominik Grafs "Die Geliebten Schwestern"  zur Liebe zweier Schwestern mit dem Dichter Friedrich Schiller, ob er allerdings ins Ausland oder gar zu den 5 nominierten Filmen in dieser Kategorie kommt,  ist fraglich. Ein huebscher Kostuemfilm ist er allemal.  http://youtu.be/hlEiBRQF534
Im Labyrinth des Schweigens beleuchtet die 50er Jahre , in denen man zu vergessen suchte und sich in Deutschland neu orientieren wollte, dennoch gelingt es einem jungen Staatsanwalt alles unter den Teppich gekehrte durch gewissenhafte Rechersche und Zeugenbefragung der Auschwitzgefangenen den ersten grossen deutschen Prozess , der 19 von 8000 in diesem Konzentrationslager taetigen offiziere und Soldaten zur Verantwortung zu ziehen. Ort der Handlung ist Frankfurt , wo endlich 1963, nach vier Jahren Untersuchung der Prozess stattfand.Hervorragende Darstellungen.
Einmal Hans mit scharfer Sosse -deutsch-tuerkische Komoedie, und Multikultikomoedie aus Frankreich , Monsieur Claude und seine Toechter.
Die andere Heimat, die Vorgeschichte, die Edgar Reitz jetzt zu seiner Heimatserie vom Dorf im Hunsrueck gedreht hat.
Der Koch nach Martin Suters Buch beschreibt nun bildlich die Liebesgerichte, die ein tamilischer Koch kreiert.
Honig im Kopf - Alzheimers wird nach Suters Small World weiter gesellschaftsfaehig. Dieter Hallervorden spielt den kranken opa, dem die Enkelin noch eine letzte Fahrt nach Venedig ermoeglichen will, mit Opa Entfuehren und so. Til Schweiger und seine Tochter machens moeglich, auch in dieser Schweigers dritter Kino Produktion. 
Boyhood laeuft weiterhin in den Kinos  und ist das wohl gelungendste Langzeitprojekt des Regisseurs Richard Linklater und der Gruppe seiner Schauspieler.
Reese Weatherspoons Film mag fuer die meiste Publicity sorgen, aber der Australische Sommerfilm Tracks ist tausendmal besser und sehenswert, darin eine ebenso mit Problemen belastete junge Frau, die sich auf einen Treck durch die australische Wueste begibt, mit kamelen und ihrem Hund. 
Vergessen Sie nicht sowohl Fuehrungen als auch Filme, jeweils einer pro Woche in manchen der Programmkinos zu besuchen. Tampa Theatre und Burns Court Society gehoeren dazu. 
Gone Girl bringt einen neuen Dreh in die Kidnappiung-story, die man nicht so recht glaubt.
Skeleton Twins ist die Geschichte zweier trauriger Geschwister, die sich gegenseitig stuetzen ( muessten) und dies doch nicht hinbekommen. 
My Old Lady - Schauspiel auf die Leinwand gezaubert, mit Dame Maggie Smith, eine alte Dame sitzt als Mieterin in einer Wohnung , die mit ihr weiterverkauft wurde, Wohnrecht macht sie zum Stein des Anstosses, mit dem der Neubesitzer leben muss. 
Fury - in England, dem Land wo die Panzerwaffe entwickelt wurde, ist dieser deutsche Kriegsfilm gedreht, um ein Panzerregiment der amerikaner, das gegen die deutsche Wunderwaffe kaum eine Ueberlebenschance hat, mit Brad Pitt in der Hauptrolle.
Birdman - mit Michael Keaton, einem Soundtrack aus Schlagzeug und cello. Super. Das Gefuehl von New York total getroffen. Sehenswert!
Whiplash zeigt einen Musik-Lehrer, der versucht das allerletzte aus seinen schuelern herauszuholen, dabei bleibt so mancher auf der Strecke, Percussion bildet den Soundtrack.  
St. Vincent - Wunderbarer Film mit Bill Murray als widerwilligen Held, Babysitter mit Aluren.
Keeanu Reeves als John Wick uebt Rache weit und breit, etwas fuer hartgesottene Actionfans...
The Imitation Game : hochinteressanter historischer Film zum Enigma "Puzzle", besonders fuer die Freunde der Mathematik/Informatik) und der Weltkriegsgeschichte, blieb 50 Jahre ein Geheimnis, nun Deutsch-Englische Wiederaufbereitung.
The Theory of Everything: wunderbarer Film ueber das Leben und Wirken von Stephen Hawking, sehenswert!
Foxcatcher wohl einer der bizarrsten wahren Geschichten des Jahres um den Dupontsohn, die sich ins Metier der Ringer begab und darin einiges anrichtete. Ueberhaupt wimmelte es nur so von wahren Geschichten, zum Beispiel Big Eyes , eine von vielen Starrollen des Christof Waltz, der jetzt einen eigenen Stern auf dem beruehmten Hollywood Starwalk sein eigen nennt. Waltz spielt hier Walter Keane, der kitschige grossaeugige Kinder , die seine Frau malte als seine eigenen Bilder ausgab, ein wahrer genuss die Geschichte dieses Kunstraubs ueber jahre zu verfolgen.  Waltz spricht auch die Rolle des Reporters im Pinguine von Madagaskar Film und war weniger erfolgreich aber stets gleich in Horrible Bosses 2 zu sehen. Er hat sich einen Platz in der internationalen Filmlandschaft geschaffen, ebenso Komponist Hans Zimmer, der aber bei Exodus mit grossen Melodien das Opus nur noch unertraeglicher macht. 
Wollen hoffen, dass sich die Filmlandschaft 2015 weiter mit Vielfalt auszeichnet. 
NEU:
Wer sich fuer Filme interessiert, die in das Herz eines Malers fuehren, dann ist nach Girl with the Pearl Earing nun auch Mr. Turner ein weiter und tiefer Blick in leben und schaffen des "ersten Impressionisten", bereits 100 Jahre vor der Bewegung in Frankreich, Turner erschloss die seele der landschaft um sich herum. Er nahm allerdings die farben im kopf mit, und schuf von seinen zeichnungen herrliche Farbgemaelde im Atelier. 

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Kennen Sie das Winteropernfest in Sarasota?
Eine volle Opernsaison und ganz in Ihrer Nähe? Schon seit Jahren sind die erstklassigen Vorstellungen der Sarasota Opera sofort  ausverkauft. Da geht es elegant zu mit den schönsten Opern von Mozart,Puccini, Leoncavallo,Rimsky-Korsakov, Verdi und vielen anderen meist in Originalsprache, mit traditionellem Bühnenbild und Kostümen und alle Aufführungen im eigenen mediteranen Opernhaus.
Abonnenten kommen aus der ganzen Welt hierher.

Die kommende Saison bringt wieder beliebte Opern wie Leoncavallos Pagliacci,  Dean Burrys “ The Hobbit”, als Jugendopernproduktion.
Das Winter Opernfest beginnt im Februar 2014 und bringt Ihnen Figaros Hochzeit von Wolfgang Amadeus Mozart , Verdis Don Carlos , Puccinis Tosca, und Rimsky-Korsakovs The Golden Cockeral .
Die Opernleitung hat Richard Russel und die musikalische Leitung hat seit vielen Jahren Maestro VictorDeRenzi.
Obwohl Pagliacci bereits am 31. Oktober die Saison eroeffnet, ist die grosse Premiere am 7.Februar mit Tosca.
Die Saison bietet Ihnen auch noch schoenste Konzertabende mit beliebten   und geht weiter mit den Konzertabenden.  Die Hauptsaison geht vom 7. Februar , beginnt und endet mit Puccinis Drama Tosca am  28ten März 2015.


Neben Abonnements gibt es auch Einzelkarten. Schauen Sie sich die Saison im Internet an, kaufen Sie dort auch bereits Karten oder rufen Sie einfach an, fragen und bestellen Sie auf Deutsch oder Englisch 941- 328-1300 oder on-line unter www.sarasotaopera.org .

                                              
                                         BaritoneTodd Thomas with Susanne Nielsen
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The New Season!
and added performances on screen!


Sarasota Opera  2014/2015 Season
Subscriptions Now on Sale for New Season
2015 Winter Festival Season
Tosca by Giacomo Puccini
The Marriage of Figaro by W.A. Mozart
The Golden Cockerel by Nicolai Rimsky-Korsakov (Sarasota Opera Premiere)
Don Carlos by Giuseppe Verdi (Sarasota Opera Premiere)
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2015 Winter Festival Season
Tosca  by Giacomo Puccini
Sung in Italian with English supertitles
February 7, 10, 15m, 18, 26
March 3m, 8, 14, 17, 22m, 25, 28m
A Sarasota Opera production

Opening the Sarasota Opera Winter Festival Season on Saturday, February 7th will be Tosca, Giacomo Puccini's powerful melodramma about a tempestuous diva whose jealousy leads to tragedy.  Two of Sarasota Opera's favorite artists  will return to reprise their respective roles from 2009.  Soprano Kara Shay Thomson (Vanessa, Cavalleria rusticana) returns as the volatile opera singer, and tenor Rafael Dávila (Otello, I Lombard alla prima crociatai) returns as her lover Cavaradossi. The role of Scarpia will be shared by two of opera's leading baritones today. Baritone Mark Walters (Die Fledermaus, Lakmé), described by Opera News as "a force to be reckoned with," will sing  all performances through March 22nd; baritone Todd Thomas, who has sung more than 50 performances with Sarasota Opera including Scarpia in 2009, will sing the final two performances. Maestro Victor DeRenzi will conduct and Martha Collins will direct.

The Marriage of Figaro by Wolfgang Amadeus Mozart
Sung in Italian with English supertitles
February 14, 17, 19, 22m, 25
March 10m, 13, 20, 27
A Sarasota Opera production

On Valentines Day, Saturday, February 14th, Wolfgang Amadeus Mozart's masterpiece The Marriage of Figaro will return to the Sarasota Opera stage. In her efforts to thwart the lecherous advances of the Count Almaviva, Susanna and her fiancée Figaro join the Countess Almaviva, to outwit the countess’ husband. Making their Sarasota Opera debuts this season, soprano Maeve Höglund will sing the role of Susanna and Uruguayan soprano María Antúnez will sing Countess Almaviva.  Baritone Philip Cutlip (Hansel and Gretel) returns to sing the role of her betrothed Figaro and Sarasota Opera veteran baritone Sean Anderson (Die Fledermaus, Of Mice and Men) will return as Susanna's pursuer Count Almaviva.

Stage Director Allison Grant (The Magic Flute), will return to direct and Maestro Marcello Cormio (The Barber of Seville) will conduct. 

The Golden Cockerel  by Nikolai Rimsky-Korsakov
Sarasota Opera Premiere
Sung in Russian with English supertitles
February 21, 24 and March 8m, 11, 14m, 19
A Sarasota Opera premiere

Saturday, February 21st, will be the Sarasota premiere of The Golden Cockerel by Nikolai Rimsky-Korsakov. Based on a story by Pushkin, The Golden Cockerel is the tale of the bumbling King Dodon who enlists the help of a magical Golden Cockerel to protect his country from attack. However, when the King is seduced by the alluring Queen Shemakha, both he and his country meet an unhappy end. Once a favorite show piece for coloratura sopranos like Lily Pons and Beverly Sills, this rarely heard masterpiece by the composer of Scheherazade is a fairy tale filled with exotic and beautiful music such as the famous aria "Hymn to the Sun."

Russian bass Grigory Soloviov will make his Sarasota Opera debut as King Dodon and stage director Tom Diamond (The Flying Dutchman), will direct. Additional casting TBA.

Don Carlos by Giuseppe Verdi
Sung in French with English supertitles
March 7, 12, 15m, 18, 21m, 24
Sarasota Opera Premiere/Verdi Cycle Opera

In the penultimate year of it's acclaimed Verdi Cycle, Sarasota Opera will present Verdi's epic Don Carlos in the original Paris version which premiered in 1867.  Sarasota Opera previously performed the revised four-act La Scala version in 2009.  Verdi's powerful drama recounts the ill-fated attraction between Don Carlos and Elisabeth, the wife of his father, King Philip of Spain. Set in Renaissance Spain dominated by the inquisition, this powerful drama is one of opera’s great masterpieces.

Soprano Michelle Johnson, whose career trajectory has taken off since winning the 2011 Metropolitan Opera National Council Auditions, will make her Sarasota Opera debut as Élisabeth de Valois. Returning artists include tenor Jonathan Burton (Turandot) who sings the title role of Don Carlos and mezzo-soprano Mary Phillips (Ariadne auf Naxos, The Tales of Hoffmann) who will sing the role of Eboli. Reprising their roles from the 2009 four-act La Scala version of Don Carlos, bass-baritone Kevin Short (The Flying Dutchman, A King for a Day) will sing King Philippe II and baritone Marco Nisticò (The Barber of Seville, Rigoletto) sings the role of Rodrigue. MaestroVictor DeRenzi will conduct and Stephanie Sundine will direct.          

Subscriptions for the 2014-2015 Season are available now.  Single tickets go on sale online on Friday August 1 and at the Sarasota Opera Box Office on Tuesday, September 2nd, 2014. For more information or to secure your subscription for the 2014/2014 season, contact the Sarasota Opera Box Office at (941) 328-1300 or visit in person at 61 N. Pineapple Avenue, Sarasota, FL 34236.  

ABOUT SARASOTA OPERA
Based in Florida’s beautiful Gulf Coast, Sarasota Opera is approaching its 55th consecutive season.  In 1960, the company began presenting chamber-sized repertoire in the historic 320-seat Asolo Theater on the grounds of Sarasota’s Ringling Museum of Art. Recognizing the need for a theater more conducive to opera, the company purchased the former A.B. Edwards Theater in downtown Sarasota in 1979 and first performing in it in 1984 as the Sarasota Opera House. The theater has just undergone a $20-million renovation and rehabilitation enhancing audience amenities, while updating the technical facilities including increasing the size of the orchestra pit. The theater, which reopened in March 2008, has been called “one of America’s finest venues for opera” by Musical America.

Since 1983 the company has been under the artistic leadership of Victor DeRenzi. Since then the company has garnered international attention with its Masterwork Revivals Series, which presents neglected works of artistic merit, as well as the Verdi Cycle producing the complete works of Giuseppe Verdi. Recognizing the importance of training, Maestro DeRenzi founded the Apprentice Artist and Studio Artist programs. Sarasota Opera also maintains a commitment to education through its Invitation to Opera performances for local schools and the unique Sarasota Youth Opera program.

Sarasota Opera is sponsored in part by the State of Florida, Department of State, Division of Cultural Affairs, the Florida Arts Council, and the National Endowment for the Arts. Programs are supported in part by an award the Tourist Development Tax through the Board of County Commissioners, the Tourist Development Council and the Sarasota County Arts Council. Additional funding is provided by the City of Sarasota and the County of Sarasota.

 
Sarasota Opera
61 N. Pineapple Avenue
Sarasota, FL 34236
(941) 366-8450

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                              Florida Orchestra
                  DIE 2014/15 SAISON 2014/15  

 Abonnements und Informationen zur neuen im Oktober beginnenden Saison des Florida Orchesters bitte beiwww.floridaorchestra.org  .Florida Orchestra’s Performances in April

The Florida Orchestra Appoints Michael Francis as Music Director


ST. PETERSBURG, FL – June 24, 2014  The Florida Orchestra (TFO) has announced the appointment of Michael Francis as its new Music Director starting with the 2015/2016 season, serving as Music Director Designate for the upcoming 2014/2015 season.   Appointed as part of an initial three-year contract, his duties include being the primary conductor and providing the artistic leadership for concert programming and related artistic decisions.  Although his primary role is with the Tampa Bay Times Masterworks series, he will also be conducting one concert each season for the Raymond James Pops and the morning Coffee Concert series.  This reflects Francis’  personal desire to be fully-integrated artistically with the orchestra and the organization.

The Florida Orchestra  2014/2015
Tampa Bay Times Masterworks Series

2014/15 season highlights include Orff’s Carmina Burana, Beethoven’s Symphony No. 4, Rimsky-Korsakov’s Scheherazade, Tchaikovsky’s Symphony No. 4, Rachmaninoff’s Symphonic Dances, Holst’s The Planets, Brahms’ Symphony No. 4 and Dvorak’s Symphony No. 9, to mention a few.  In addition, concertgoers will have the opportunity to hear many star guest soloists, including violinists Midori and Karen Gomyo and pianists Peter Serkin, Pascal Rogé, Jeremy Denk and William Wolfram.  TFO featured soloists on the Masterworks series include Jeffrey Multer, concertmaster, Robert Rearden, principal horn, and Anthony Georgeson, principal bassoon.

Guest Conductors:
As the search process continues for TFO’s next music director, an extraordinary array of conductors will lead the orchestra next season, including these TFO debuts:  Roberto Abbado, the former chief conductor of the Munich Radio Orchestra and artistic partner to the St. Paul Chamber Orchestra, and Bulgarian Danail Rachev, music director of the Eugene Symphony in Oregon.   In addition, there are nine returning guest conductors on the Masterworks series.   These include the music director of both the Memphis Symphony Orchestra and the Chicago Sinfonietta Mei-Ann Chenchief conductor and artistic advisor to Sweden’s Norrköping Symphony Orchestra Michael Francismusic director of the New West Symphony Orchestra in Los Angeles and associate conductor of the Boston Symphony Orchestra  Marcelo Lehninger; associate conductor of the Philadelphia Orchestra Cristian Macelaru; former music director of the Orchestre Symphonique et Lyrique de Nancy in France Tito Muñoz; music director of the Rhode Island Philharmonic Larry Rachleff; former music director of the Seattle Symphony Gerard Schwarzassociate conductor of the Hong Kong Philharmonic Perry So; and assistant conductor of the New York Philharmonic Joshua Weilerstein.

Guest Artists:
Pianist Jeremy Denk makes his TFO debut in Bartók’s Piano Concerto No. 3.  Returning pianists include Peter Serkin in Beethoven’s Piano Concerto No. 1, Pascal Rogé in Saint-Saens’ Piano Concerto No. 2 and William Wolfram in Copland’s Piano Concerto.  TFO vocalist debuts include soprano Elizabeth Caballero, and baritone Cameron McPhail in Orff’s Carmina Burana and soprano Talise Trevigne in Barber’s Knoxville: Summer of 1915.  Featured violin soloists include Jennifer Koh in Tchaikovsky’s Violin Concerto, along with the return engagements of Karen Gomyo in Mozart’s Violin Concerto No. 5, “Turkish” and TFO concertmaster Jeffrey Multer in Barber’s Violin Concerto.   Additional soloists include TFO principal horn Robert Rearden in Richard Strauss’ Horn Concerto No. 2 and TFO principal bassoon Anthony Georgeson in Mozart’s Bassoon Concerto.

The Master Chorale of Tampa Bay:
Under the leadership of music and artistic director James Bass, The Master Chorale of Tampa Bay will join the orchestra for three masterworks programs on the 2014/2015 season:  Orff’s Carmina Burana  and Faure’s Requiem.  In addition, the women’s chorus of The Master Chorale will perform for Holst’s The Planets.   A highly select, 150-voice, all-volunteer chorus of singers from the entire Tampa Bay area, The Master Chorale has performed and premiered many symphonic choral works under the direction of Stefan Sanderling, Jahja Ling, Robert Shaw, John Nelson, Julius Rudel, founding music director emeritus Robert Summer and Jo-Michael Schiebe.  The chorale has also performed abroad at London’s Westminster Cathedral and King’s College Chapel in Cambridge, among other locales.  Designated in 1989 as the principal chorus of TFO, some of its most recent performances with the orchestra include Beethoven’s Symphony No. 9, Delius’s Sea Drift and Appalachia (recorded live in concert on the Naxos label in 2012), Vaughan Williams’ Dona Nobis Pacem, Dvorak’s Requiem, Schubert’s Mass No. 6, Verdi’s Requiem, Mendelssohn’s Elija, Haydn’s The Creation and Mahler’s second and third symphonies.  The Chorale will also perform Ravel’s Daphnis et Chloé in the full ballet score version to close the orchestra’s 2013/14 season.

MUSIC AND ARTISTIC DIRECTOR JAMES BASS:  Dr. James K. Bass, Grammy-nominated singer and conductor, is the director of choral studies in the School of Music at the University of South Florida (USF) and the artistic and music director of The Master Chorale of Tampa Bay.   At USF, he conducts the University Chamber Singers, Collegium and the Collegiate Singers, in addition to teaching graduate and undergraduate courses in choral conducting, philosophy, and literature.  Previously, he was on the faculty at Western Michigan University and the University of Central Florida in Orlando.  Bass received the doctor of musical arts degree from the University of Miami–Florida, where he was a doctoral fellow.  He received his Master of Music and Bachelor of Science degrees from USF and is a graduate of the Interlochen Arts Academy.

Bass was selected by the master conductor of the Amsterdam Baroque Soloists, Ton Koopman, to be one of only 20 singers for a presentation of Cantatas by J.S. Bach in Carnegie Hall, and was an auditioned member of Robert Shaw’s workshop choir at Carnegie Hall.  He is one of 13 singers on the Grammy-nominated disc A Seraphic Fire Christmas.   Bass is an active bass soloist and has performed at Winchester Cathedral in London, has sung three world-premieres of large works, and appears on CD recordings on the Albany and Seraphic Fire Media label.  As a bass soloist, he has appeared with the New World Symphony under the direction of Michael Tilson Thomas, as well as with TFO, Grand Rapids Symphony, Back Bay Chorale and Orchestra, and Firebird Chamber orchestra.

Bass is a bass member and chorus master for Seraphic Fire, the Miami-based professional choir, and was appointed choirmaster for the Classical Music Festival in Eisenstadt, Austria.  During the summer of 2011, he co-founded the Professional Choral Institute at the University of South Florida.  In its inaugural year of recording, Seraphic Fire and PCI received the Grammy nomination for Best Choral performance for their recording of Johannes Brahms' Ein Deuthches Requiem.  He has prepared choirs for Sir Colin Davis, Sir David Willcocks, Jahja Ling, Michael Tilson Thomas, Stefan Sanderling, Markus Huber and Robert Shaw.   Bass has served on the Executive Board of the American Choral Directors Association Central Division as College Repertoire and Standards chairperson.  His professional affiliations include the American Choral Directors Association, Music Educators National Conference, American Symphony Orchestra League, Pi Kappa Lambda national music honor society, and Phi Mu Alpha Sinfonia music fraternity.

Nine Florida Orchestra Premieres
In addition to the many familiar works being offered, next season’s Masterworks series includes ten TFO premieres, which include four works by American composers:  John Adams’ Lollapalooza, Charles Ives’ Central Park in the Dark, Adam Schoenberg’s Canto, and Barber’s Mutations from Bach for Brass and Timpani.  Additional TFO premieres include Thomas Adès’ Three Studies from Couperin, Richard Strauss’ Horn Concerto No. 2, Haydn’s Symphony No. 98, Rimsky-Korsakov’s The Tsar’s Bride Overture and Maurice Ravel’s Ma Mère l’Oye (Mother Goose) complete ballet score.

What awaits you next:

7) Faure’s Requiem – Feb. 7 , 8, 2015

The chief conductor and artistic advisor to Sweden’s Norrköping Symphony Orchestra, Michael Francis will lead TFO in a second engagement during the 2014/2015 season that showcases The Master Chorale of Tampa Bay in Faure’s Requiem with soprano Lauren Snouffer and baritone Sean Plumb.  This French-themed concert also includes Henri Dutilleux’s virtuosic piece Métaboles and the TFO premiere of Maurice Ravel’s Ma Mère L’Oye (Mother Goose) in the complete ballet score version.



8) Beethoven’s Symphony No. 4 – Feb 20, 21 , 22, 2015

French pianist Pascal Rogé will be the soloist with the orchestra in Saint-Saëns’ Piano Concerto No. 2 under the baton of Perry Sothe associate conductor of the Hong Kong Philharmonic.  The concert will open with Wagner’s Overture to Tannhäuser and conclude with Beethoven’s Symphony No. 4.

9) Mozart & Brahms  – Feb. 27, 28 , Mar. 1, 2015

In his second engagement on the upcoming season, New York Philharmonic assistant conductor Joshua Weilerstein leads TFO with Karen Gomyo as the soloist in Mozart’s Violin Concerto No. 5, “Turkish.”  Other works on the program include Brahms’ Symphony No. 4 and the TFO premiere of Thomas Adès’ Three Studies from Couperin.

10) Stravinsky, Haydn & Ravel - Mar. 14 ,15, 2015

Associate conductor of The Philadelphia Orchestra Cristian Macelaru returns to conduct TFO in a program featuring Stravinsky’s Petrushka (1947) together with Ravel’s La Valse and the TFO premiere of Haydn’s Symphony No. 98.

11) Mahler’s Symphony No. 4 – Mar. 20, 21 ,22, 2015

Associate conductor of The Philadelphia Orchestra Cristian Macelaru conducts a second program back-to-back with TFO on the upcoming season, which opens with Richard Strauss’ Serenade for Winds and is followed by Barber’s Knoxville: Summer of 1915 featuring the TFO debut of young soprano Talise Trevigne.  The concert concludes with one of Mahler’s most lyrical works, Symphony No. 4.

12) Scheherazade – Apr. 17, 18, 19, 2015

Music director of the Memphis Symphony Orchestra and the Chicago Sinfonietta, Mei-Ann Chen will conduct TFO with featured soloist Jeremy Denk in his TFO debut performing Bartok’s Piano
Concerto No. 3.  The program also includes Pulitzer Prize-winning composer Jennifer Higdon’s blue cathedral and Rimsky-Korsakov’s Scheherazade.


13) The Planets  - May 1, 2 , 3, 2015

Music director of the New West Symphony Orchestra in Los Angeles and the associate conductor of the Boston Symphony Orchestra, Marcelo Lehninger returns to conduct TFO and the women’s chorus of The Master Chorale of Tampa Bay in Holst’s The Planets.  The concert opens with Barber’s The School for Scandal Overture and also features TFO principal bassoon Anthony Georgeson in Mozart’s Bassoon Concerto.

14) Beethoven and Sibelius – May 29 ,30, 2015

Music director of the Rhode Island Philharmonic, Larry Rachleff brings the 2014/2015 season to a close conducting TFO in a program of Rossini’s Overture to Semiramide, Beethoven’s Symphony No. 8 and Sibelius’ monumental Symphony No. 5.

Pre-Concert Conversations

All of the Tampa Bay Times Masterworks concerts offer pre-concert conversations in each hall beginning one hour before curtain time.   To provide audience members with a more enjoyable concert experience, guest conductors and artists discuss the personalities and circumstances behind the music as well as share fun and informative insights and anecdotes related to each program.

Tickets: Continued Dedication to Accessibility
At the onset of the 2011/2012 season, TFO announced a bold, mission-based accessibility initiative and lowered ticket prices for all Masterworks and Pops series concerts, simplified series packaging and diversified programming so that more people in Tampa Bay might enjoy live symphonic music.  Announcing a price freeze, the orchestra will continue to offer the same affordable prices this season.  Individual concert tickets for all Masterworks and Pops Series remain at $15, $30 and $45 per ticket.  Other concert series ticket prices will also remain the same:  Coffee Series concerts are priced from $24 to $42 each, and Rock Series concerts are priced at $35, $55 and $75 each.  Venue facility fees apply to all purchases.  Some restrictions apply.

Six Masterworks subscription packages are offered in packages of 14, 10, 7 and 5 pre-selected concerts.  These fixed package subscriptions feature a variety of benefits including premium seating, free flexible ticket exchange privileges and other added-value amenities.

TFO also offers a “Compose Your Own” Series whereby subscribers can create customized packages by mixing and matching any combination of Masterworks and Pops concerts for just $25 per ticket.  A minimum of three concerts is required and good seats are made available on a first-come, first-served basis.   Fixed package benefits do not apply.


Subscriptions are on sale now.  For information on the 2014/2015 season, call the TFO Ticket Center at 727.892.3337 or 800.662.7286 Monday through Friday, 9 a.m. to 5 p.m. or Saturday and Sunday, 10 a.m. to 3 p.m., or purchase online at www.floridaorchestra.org.  Single tickets will go on sale in August.

Tickets are on sale at 800-662-7286 and online at www.floridaorchestra.org.

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About The Florida Orchestra
Performing nearly 100 concerts annually in the tri-city area of Tampa, Clearwater, and St. Petersburg, The Florida Orchestra is recognized as Tampa Bay's leading performing arts institution, one of the leading professional symphony orchestras in Florida, and one of the most vibrant orchestras in the United States. With live performances including the Tampa Bay Times Masterworks, Raymond James Pops, Coffee Concerts, Duke Energy Morning Masterworks, new Rock Concert series, as well as Youth Concerts and Free Pops in the Park Concerts, The Florida Orchestra offers a vast scope of concerts each year. The mission of The Florida Orchestra is to enrich the life of the Tampa Bay area as it inspires, entertains and educates a wide and diverse audience with the unique experience of live symphonic music, ensuring that future generations will continue to enjoy this legacy that so magnificently celebrates the human spirit.
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Ihnen noch eine schoene Woche, bis zum naechsten Sonntag wuenscht Ihnen Ihre Susanne Nielsen mit Produzent Bill Davidson


                                                           Susanne und Produzent Bill

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